Amsterdam | Gepubliceerd op: 7 december 2010
Pitch
bpost, het door Interbrand Amsterdam gecreëerde merk voor de Belgische Post wint SUPERDESIGN award in Parijs http://pr.co/p/0008sz
Samenvatting
Gisterenavond werden in Parijs voor de eerste keer de SUPERDESIGN awards uitgereikt. Deze bekroont sterk merkdesign en telde dit jaar 120 inzendingen. bpost, het door Interbrand Amsterdam gecreëerde merk van de Belgische post, sleepte de award voor het sterkste merkdesign en corporate identity voor een Servicebedrijf in de wacht.
Details

AMSTERDAM (7 December 2010) - Gisterenavond werd in Parijs voor de eerste keer de SUPERDESIGN awards uitgereikt. Deze bekroont sterk merkdesign en telde dit jaar 120 inzendingen. bpost, het door Interbrand Amsterdam gecreëerde merk van de Belgische post, sleepte de award voor het sterkste merkdesign en corporate identity voor een Servicebedrijf in de wacht.

SUPERDESIGN is een gezamenlijk initiatief van de Franse beroepsverenigingen van designbedrijven (Association Design Conseil), de vereniging van adverteerders (union des anonceurs) en zakenkrant Les Echos. Opmerkelijk design spreekt voor zich en heeft naast een esthetische functie ook een belangrijke economische waarde. SUPERDESIGN viert designprojecten die innovatie koppelen aan esthetiek, kracht en dynamiek.

bpost is het enige Belgische merk dat gisteren in Parijs in de prijzen viel. De bekroning is een gedeelde triomf voor bpost en merkenadviesbureau Interbrand. Zij ontwikkelden de nieuwe naam, visuele en verbale merkidentiteit van bpost.

De inzending werd door de jury gelauwerd ‘het bpost merk heeft deze prijs gewonnen omdat de nieuwe naam en merkidentiteit verandering en groei bijzonder mooi versmelten met een rijk verleden. bpost koppelt lokale verankering aan slagkracht, ambitie en openheid. De nieuwe naam en het nieuwe ontwerp laten een trots, dynamisch en weerbaar postbedrijf zien - in een complexe, digitale wereld. bpost ademt moderniteit en nabijheid uit: een merk dat bestaat voor en door zijn klanten.”

‘bpost heeft als merk een nieuwe standaard gezet in de Europese postmarkt’ zegt Patrick Stal, Director Business Development bij Interbrand Amsterdam. ‘Door onze nauwe samenwerking met bpost hebben wij in een recordtijd dit nieuwe merk kunnen creëren. Het merk is een baken van vernieuwing en een beweging richting beroering (emotion) in een markt die gekenmerkt wordt door beweging (motion) en logistieke uitingen’

Zie voor verdere informatie ook www.superdesign2010.com

Citaten
bpost heeft als merk een nieuwe standaard gezet in de Europese postmarkt. Door onze nauwe samenwerking met bpost hebben wij in een recordtijd dit nieuwe merk kunnen creëren. Het merk is een baken van vernieuwing en een beweging richting beroering (emotion) in een markt die gekenmerkt wordt door beweging (motion) en logistieke uitingen