Amsterdam | Gepubliceerd op: 6 december 2010
Pitch
Interbrand's methodologie voor merkwaardering krijgt als eerste ISO certificaat voor merkwaardering http://pr.co/p/0008s5
Samenvatting
Merken creëren waarde, zowel voor consumenten die gebruik maken van hun favoriete merken als voor de bedrijven die de merken in hun bezit hebben. interbrand zet al 25 jaar de toon in Merkwaardering, en publiceert ieder jaar de lijst met meest waardevolle merken ter wereld, de Best Global Brands: www.bestglobalbrands.com Nu heeft Interbrand als eerste merkenadviesbureau ISO certificering voor haar merkwaarderings methodologie gekregen.
Details

Amsterdam (6 december 2010) - Merken creëren waarde, zowel voor consumenten die gebruik maken van hun favoriete merken als voor de bedrijven die de merken in hun bezit hebben. Voor meer dan 25 jaar heeft Interbrand - op elk continent vertegenwoordigd, en met bijna 40 kantoren ’s werelds grootste merkenadviesbureau – de precieze waarde van merken gewaardeerd. Nu is Interbrand’s merkwaarde methodiek gecertificeerd volgens de International Standards Organization (ISO) 10668:2010, waardoor Interbrand het eerste merkenadviesbureau in de wereld is dat de nieuwe ISO 10668 certificering behaalt.

ISO 10668 is de internationale norm die de minimumstandaard bepaalt voor de procedures en methoden die gebruikt worden om de monetaire waarde van een merk te bepalen. Het definieert een coherente en betrouwbare aanpak voor de merkwaardering die rekening houdt met financiële, juridische en gedragswetenschappelijke aspecten.

"Wij zijn erg trots op dat onze methoden voor de beoordeling van de financiële waarde van een merk de eerste in de wereld zijn die een ISO certificering behalen", zegt Patrick Stal, Business Development Director van Interbrand Amsterdam. "Wij zijn pioniers op het gebied van merkwaardering. In de afgelopen 25 jaar hebben we meer dan 5.000 merkwaarderingen uitgevoerd ten behoeve van een groot aantal bedrijven in een breed scala aan industrieën over de hele wereld. Onze merkwaarderingen zijn van grote waarde voor vele toepassingen, zoals financiële transacties, added-value-based brand management, controle en rapportage. De certificering volgens deze internationaal erkende standaard onderstreept onze hoge kwaliteitsnormen en onze uitstekende prestaties, en bevestigt het vertrouwen dat onze klanten ons hebben geschonken. Het is het bewijs dat zij de methoden die wij gebruiken om de financiële waarde van hun merken te bepalen kunnen vertrouwen. "

Dr Holger Mühlbauer, managing director van de IT-Security Association TeleTrusT Deutschland eV, is een voormalig directeur van het Duitse Instituut voor Normalisatie (DIN) en diende als secretaris-generaal voor de ontwikkeling van nationale, Europese en internationale dienstverleningsstandaarden. Hij diende ook als auditor voor de ISO 10668 certificatie-normen en heeft de audit van Interbrand uitgevoerd. Hij prees Interbrand voor het nemen van het voortouw bij het verwerven van een certificaat uit eigen beweging. "Het standaardisatie project voor dienstverlenende bedrijven is tot stand gekomen als gevolg van het tekort van algemeen erkende, uniforme eisen voor merkwaardering. Dit tegen de achtergrond van internationale standaarden voor jaarrekeningen die meer aandacht vereisen om een nauwkeurige onderverdeling van de immateriële activa in de balansen van beursgenoteerde bedrijven weer te geven. ISO 10668 is de nieuwe, internationaal gezaghebbende norm voor de beoordeling van de monetaire waarde van een merk. ISO-certificering door een onafhankelijke entiteit stelt merkenadviesbureaus, zoals Interbrand, in staat hun professionaliteit vast te leggen en biedt hen meer autoriteit."

Citaten
Wij zijn erg trots op dat onze methoden voor de beoordeling van de financiële waarde van een merk de eerste in de wereld zijn die een ISO certificering behalen. Wij zijn pioniers op het gebied van merkwaardering. In de afgelopen 25 jaar hebben we meer dan 5.000 merkwaarderingen uitgevoerd ten behoeve van een groot aantal bedrijven in een breed scala aan industrieën over de hele wereld. Onze merkwaarderingen zijn van grote waarde voor vele toepassingen, zoals financiële transacties, added-value-based brand management, controle en rapportage. De certificering volgens deze internationaal erkende standaard onderstreept onze hoge kwaliteitsnormen en onze uitstekende prestaties, en bevestigt het vertrouwen dat onze klanten ons hebben geschonken. Het is het bewijs dat zij de methoden die wij gebruiken om de financiële waarde van hun merken te bepalen kunnen vertrouwen.

— Patrick Stal, Business Development Director Interbrand Amsterdam

— Dr Holger Mühlbauer, managing director van TeleTrusT Deutschland eV